Personvern

All behandling og bruk av personopplysninger behandles i samsvar med personopplysningslov og – forskrift. Sjømatgrossisten kommer ikke til å selge eller overlevere dine personopplysninger til tredjepart med mindre dette er nødvendig for å gjennomføre ordren/avtalen med deg, eller i lovbestemte tilfeller.

Sikkerhet og betaling:

Våre betalingsbetingelser er følgende:

  • Nye kunder har ikke mulighet til kreditthandel ved første handel. Alle nye kunder må betale for varer med kort i vår betalingsterminal eller ved forehåndsbetaling på nettbank.
  • Etter første handel så tilbyr vi 10-14 dager kreditt gjennom Collectorbank factoring.

Informasjonskapsler:

En informasjonskapsel – cookie – er en liten tekstfil som lagres på din datamaskin eller mobil og hentes opp derfra ved senere besøk. Sjømatgrossisten bruker informasjonskapsler for å forbedre og forenkle ditt besøk. Vi bruker ikke informasjonskapsler til å lagre personlig informasjon, eller til å gi informasjon til tredjeparter. Det finnes to ulike typer informasjonskapsler, vedvarende og midlertidige (informasjonskapsler for sesjoner). Vedvarende informasjonskapsler lagres som en fil på din datamaskin eller mobil i en tidsperiode på ikke mer enn 12 måneder. Informasjonskapsler for sesjoner er midlertidige og forsvinner når du stenger økten i nettleseren.

Det er enkelt å slette informasjonskapsler fra datamaskinen eller mobilen ved hjelp av nettleseren. Se under “hjelp” i nettleseren for å finne instruksjoner for hvordan du håndterer og sletter informasjonskapsler.

Merk deg at du ikke vil kunne handle hvis du slår av informasjonskapsler.

Vi bruker informasjonskapsler for tredjepart til å samle inn statistikk i aggregatform ved hjelp av analyseverktøy som Google Analytic. Både vedvarende og midlertidige informasjonskapsler (informasjonskapsler for sesjoner) blir brukt. De vedvarende informasjonskapslene lagres på datamaskinen eller mobilen i ikke mer enn 6 måneder.

Generell informasjon

Velkommen til siden vår om personvern! Når du bruker butikktjenestene våre, stoler du på oss med informasjonen din. Denne personvernpolitikken er ment å hjelpe deg med å forstå hvilke data vi samler inn, hvorfor vi samler inn dem og hva vi gjør med dem. Når du deler informasjon med oss, kan vi gjøre tjenestene våre enda bedre for deg. For eksempel kan vi vise deg mer relevante søkeresultater og annonser, hjelpe deg med å få kontakt med mennesker eller for å gjøre deling med andre raskere og enklere. Når du bruker tjenestene våre, ønsker vi at du skal være tydelig på hvordan vi bruker informasjon og hvordan du kan beskytte personvernet ditt. Dette er viktig; vi håper du vil ta deg tid til å lese den nøye. Husk at du kan finne kontroller for å administrere informasjonen din og beskytte ditt privatliv og sikkerhet. Vi har prøvd å holde det så enkelt som mulig.

Rett til å få tilgang til, korrigere og slette data og innvende mot databehandling

Våre kunder har rett til å få tilgang, korrigere og slette personopplysninger knyttet til dem, og til å motsette seg behandlingen av slike data ved å adressere en skriftlig forespørsel når som helst. Selskapet gjør alt for å iverksette passende forholdsregler for å ivareta sikkerheten og personvernet til personopplysninger, og for å forhindre at de blir endret, ødelagt, ødelagt eller får tilgang til av uautoriserte tredjeparter. Imidlertid kontrollerer ikke selskapet hver eneste risiko knyttet til bruk av Internett, og advarer derfor nettstedbrukerne om de potensielle risikoene som er involvert i funksjon og bruk av Internett. Nettstedet kan inneholde lenker til andre nettsteder eller andre internettkilder. Siden selskapet ikke kan kontrollere disse nettstedene og eksterne kilder, kan selskapet ikke holdes ansvarlig for levering eller visning av disse nettstedene og eksterne kilder, og kan ikke holdes ansvarlig for innholdet, annonseringen, produktene, tjenestene eller annet materiale tilgjengelig på eller fra disse nettstedene eller eksterne kilder.

Håndtering av personopplysninger

Du kan se eller redigere dine personlige data på nettet for mange av våre tjenester. Du kan også ta valg om vår innsamling og bruk av dataene dine. Hvordan du kan få tilgang til eller kontrollere dine personlige data vil avhenge av hvilke tjenester du bruker. Du kan velge om du vil motta kampanjekommunikasjon fra vår butikk via e-post, SMS, fysisk post og telefon. Hvis du mottar salgsfremmende e-post- eller SMS-meldinger fra oss og ønsker å melde deg av, kan du gjøre det ved å følge instruksjonene i den meldingen. Du kan også ta valg om mottak av reklamemail, telefonsamtaler og postbrev ved å besøke og logge på Company Promotional Communications Manager, som lar deg oppdatere kontaktinformasjon, administrere kontaktpreferanser, velge bort e-postabonnement og velge om du vil del din kontaktinformasjon med våre partnere. Disse valgene gjelder ikke for obligatorisk tjenestekommunikasjon som er en del av visse butikktjenester.

Informasjon vi samler inn

Butikken vår samler inn data for å fungere effektivt og gi deg de beste opplevelsene med våre tjenester. Du leverer noen av disse dataene direkte, for eksempel når du oppretter en personlig konto. Vi får noe av det ved å registrere hvordan du samhandler med våre tjenester ved for eksempel å bruke teknologier som informasjonskapsler, og motta feilrapporter eller bruksdata fra programvare som kjører på enheten din. Vi innhenter også data fra tredjepart (inkludert andre selskaper). For eksempel supplerer vi dataene vi samler inn ved å kjøpe demografiske data fra andre selskaper. Vi bruker også tjenester fra andre selskaper for å hjelpe oss med å bestemme et sted basert på din IP-adresse for å tilpasse bestemte tjenester til ditt sted. Dataene vi samler inn avhenger av tjenestene og funksjonene du bruker.

Hvordan vi bruker informasjonen din

Butikken vår bruker dataene vi samler inn for tre grunnleggende formål: for å drifte vår virksomhet og tilby (inkludert forbedring og personalisering) tjenestene vi tilbyr, for å sende kommunikasjon, inkludert kampanjekommunikasjon, og for å vise reklame. Når vi utfører disse formålene, kombinerer vi data vi samler inn gjennom de forskjellige butikktjenestene du bruker for å gi deg en mer sømløs, konsistent og personlig opplevelse. For å forbedre personvernet har vi imidlertid innebygd teknologiske og prosessuelle garantier som er designet for å forhindre visse datakombinasjoner. For eksempel lagrer vi data vi samler inn fra deg når du ikke er autentifisert (ikke logget på) separat fra all kontoinformasjon som direkte identifiserer deg, for eksempel navn, e-postadresse eller telefonnummer.

Dele informasjonen din

Vi deler dine personopplysninger med ditt samtykke eller etter behov for å fullføre enhver transaksjon eller tilby enhver tjeneste du har bedt om eller autorisert. Vi deler for eksempel innholdet ditt med tredjeparter når du ber oss om å gjøre det. Når du leverer betalingsdata for å gjøre et kjøp, vil vi dele betalingsdata med banker og andre enheter som behandler betalingstransaksjoner eller leverer andre finansielle tjenester, og for å forebygge svindel og redusere kredittrisikoen. I tillegg deler vi personopplysninger mellom våre kontrollerte tilknyttede selskaper og datterselskaper. Vi deler også personopplysninger med leverandører eller agenter som jobber på våre vegne for de formålene som er beskrevet i denne uttalelsen. For eksempel kan selskaper vi har ansatt for å tilby kundeservicestøtte eller hjelpe deg med å beskytte og sikre våre systemer og tjenester, trenge tilgang til personopplysninger for å kunne tilby disse funksjonene. I slike tilfeller må disse selskapene overholde våre krav til personvern og sikkerhet og har ikke lov til å bruke personopplysninger de mottar fra oss til noe annet formål. Vi kan også avsløre personopplysninger som en del av en virksomhetstransaksjon som fusjon eller salg av eiendeler.

Utlevering av personopplysninger

Du kan når somn helst kontakte oss for utlevering av de personopplysninger som vi måtte ha lagret på deg.

To Top